Utorak, decembar 23, 2025
NaslovnaEkonomijaProblemi sa potražnjom biljnih zamena za meso

Problemi sa potražnjom biljnih zamena za meso

Kompanija „Beyond Meat”, koja se ističe kao vodeći proizvođač biljnih zamenica za meso, suočava se sa ozbiljnim izazovima. Nakon što je objavljeno da advokatska kancelarija istražuje moguće računovodstvene nepravilnosti, akcije kompanije su doživele drastičan pad, što je dovelo do novih minimuma u njihovoj vrednosti. Prema izveštajima agrarnog portala „Agrarhojte”, budućnost kompanije izgleda neizvesno.

Osim finansijskih gubitaka, „Beyond Meat” se suočava sa pravnim problemima, dok se analitičari bave mogućim tužbama akcionara zbog sumnje da je kompanija veštački povećala vrednost svoje imovine, što bi moglo predstavljati prekršaj američkih zakona o hartijama od vrednosti.

U trećem kvartalu ove godine, prihodi kompanije su pali za 13,3% na 70,2 miliona dolara, dok je operativni gubitak skočio na 112,3 miliona dolara, što je gotovo četiri puta više nego u istom periodu prethodne godine. Uprava kompanije delimično objašnjava ove gubitke povlačenjem iz kineskog tržišta i najavljenim otpisima vrednosti imovine.

Analitičari takođe ističu da se „Beyond Meat” suočava sa promenama na tržištu i smanjenom potražnjom za biljnim zamenama. Potrošači u Sjedinjenim Američkim Državama, kao i na drugim tržištima, sve više biraju sveže i minimalno prerađene namirnice, posebno u vreme povećanih cena hrane. Zbog toga, biljne zamene za meso gube svoje mesto na policama prodavnica i u lancima brze hrane.

Iako se potrošačke navike menjaju, Kina postaje ključna tačka za razvoj alternativnih proteina. Sa velikom populacijom i povećanom potrošnjom proteina po osobi, pritisak na smanjenje emisije gasova staklene bašte čini prelazak na alternativne proteine neophodnim. Inovacije poput biljnih proteina, fermentisanih proteina i ćelijski kultivisanog mesa predstavljaju deo strateške vizije Kine da postane lider u biotehnologiji.

U međuvremenu, klasični restorani beleže gubitke, dok veganski i vegetarijanski objekti uživaju rast. Broj restorana koji nude isključivo biljnu hranu gotovo se utrostručio u poslednjih pet godina, ali većina njih su mali, nezavisni lokali. Zbog visokih cena uvoznih brendova poput „Beyond Meat”, potrošači se sve više okreću lokalnim proizvodima i tradicionalnim namirnicama. Povratak restorana sa švedskim stolom koji nude biljnu hranu po pristupačnim cenama pokazuje da dostupnost može značajno uticati na prihvatanje biljne ishrane.

RELATED ARTICLES

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име

Popularno